Loading

Doç.Dr.

Özkan ERGENE

Eğitim Fakültesi

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

İletişim

ozkanergene@sakarya.edu.tr

(0264) 295 3981

Sosyal Hesaplar

1.1 D-SCI, SCI-E, SSCI VEYA AHCI KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE (Q4 OLARAK TARANAN DERGİDE) :
1 Ergene, O; Ozdemir, AS; - A STUDY ON THE PRE-SERVICE ELEMENTARY MATHEMATICS TEACHERS' KNOWLEDGE ON THE CONVERGENCE AND DIVERGENCE OF SERIES IN THE CONTEXT OF THEORY AND APPLICATION - REVISTA LATINOAMERICANA DE INVESTIGACION EN MATEMATICA EDUCATIVA-RELIME - Vol.23 - pp.203 - ISSN : 1665-2436 - DOI : 10.12802/relime.20.2323 - JUL 2020 - English - Article - 2020 - WOS:000558640700004
2 Ergene, O; Ozdemir, AS; - Development of the Perception Scale for the Concept of the Integral - CROATIAN JOURNAL OF EDUCATION-HRVATSKI CASOPIS ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE - Vol.21 - pp.1181 - ISSN : 1848-5189 - DOI : 10.15516/cje.v21i4.3278 - English - Article - 2019 - WOS:000521061100005
3 Karakuş H., Akman, B., & Ergene, Ö. - The Turkish adaptation study of The Mathematical Development Beliefs Scale - Pegem Journal of Education and Instruction - Vol.8 - pp.21 - ISSN : 2148-239X - DOI : 10.14527/pegegog.2018.009 - English - Article - 2018 - WOS:000434458600002
1.2-ESCI VE/VEYA SCOPUS KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE :
1 Ergene, Ö. & Karaboğaz, Y. - The effect of the flipped classroom model on students’ proportional reasoning - Journal of Pedagogical Research, - Vol.8(1) - pp.294 - ISSN : 2602-3717 - DOI : https://doi.org/10.33902/JPR.202425424 - 2024
2 Errgene, Ö., Çaylan Ergene, B. - Posing problems and solving self-generated problems: the case of convergence and divergence of series - INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY - pp.1 - ISSN : 0020-739X - DOI : 10.1080/0020739X.2023.2170292 - 2023 - WOS:000934461900001
3 Ergene, O; - Posing probability problems related to continuous and discrete sample space - INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY - Vol.53 - pp.311 - ISSN : 0020-739X - DOI : 10.1080/0020739X.2021.2004464 - FEB 7 2022 - English - Article - 2022 - WOS:000724022900001
4 Ergene, Ö., Özdemir, A. Ş. - Understanding the definite integral with the help of Riemann sums - Participatory Educational Research - Vol.9(3) - pp.445 - ISSN : 2148-6123 - DOI : https://doi.org/10.17275/per.22.75.9.3 - 2022
5 Ergene, O; - Posing probability problems related to continuous and discrete sample space - INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY - ISSN : 0020-739X - DOI : 10.1080/0020739X.2021.2004464 - - English - Early Access - 2021 - WOS:000724022900001
6 Ergene, Ö., Çaylan-Ergene, B. & Yazıcı E. Z - Ethnomathematics Activities: Reflections from the Design and Implementation Process - Turkish Journal of Computer and Mathematics Education - Vol.11(2) - pp.402 - DOI : https://doi.org/10.16949/turkbilmat.688780 - 2020
1.3-ÜAK VE SAKARYA ÜNİVERSİTESİ SENATOSU TARAFINDAN BELİRLENEN ULUSLARARASI ALAN ENDEKSLERİNDE TARANAN DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ VEYA ULAKBİM, TR-DİZİN TARAFINDAN TARANAN ULUSAL HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE :
1 Ergene, Ö. - Matematik Derslerinde İhmal Edilen Bir Durum: Birim Kullanımı - Educational academic research (Online) - pp.51 - DOI : 10.54614/AUJKKEF.2022.995199 - tur - paper - 2022 - TRDizin
2 Ergene, Ö. - Öğretmen Adayları Gözünden Sonsuzluk Kavramı ve Matematik Dersi Öğretim Programı - Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi - pp.123 - tur - paper - 2021 - TRDizin
3 Ergene, Ö., Özdemi̇r, A. - Investigating Pre-Service Elementary Mathematics Teachers’ Perception of Integral - Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi - pp.155 - ISSN : 1300-8889 - DOI : 10.15285/maruaebd.622149 - eng - paper - 2020 - TRDizin
4 Ergene, Ö. - Matematik Eğitimi Alanında Ölçek Geliştirme ve Ölçek Uyarlama Makaleleri: Betimsel İçerik Analizi - Yaşadıkça Eğitim Dergisi - pp.360 - ISSN : 1300-1272 - DOI : DOI: 10.33308/26674874.2020342207 - tur - paper - 2020 - TRDizin
5 Ergene, Ö.; Türk Kurtça T. - Pre-Service Mathematics Teachers’ Levels of Academic Procrastination and Online Learning Readiness - Malaysian Online Journal of Educational Technology - Vol.8(4) - pp.52 - DOI : 10.17220/mojet.2020.04.006 - 2020
6 Ergene, Ö. & Özdemir, A. Ş. - Investigating Pre-Service Elementary Mathematics Teachers’ Perception of Integral - Journal of Educational Sciences - Vol.51 - pp.155 - ISSN : 1300-8889 - 2020
7 Ergene, Ö. - Matematik Eğitimi Alanında Ölçek Geliştirme ve Ölçek Uyarlama Makaleleri:Betimsel İçerik Analizi - Yaşadıkça Eğitim - Vol.34(2) - pp.360 - ISSN : 1300-1272 - DOI : 10.33308/26674874.2020342207 - 2020
8 Çaylan-Ergene, B. & Ergene, Ö. - Repeating Decimals and Irrational Numbers on the Number Line: Through the Lens of Pre-Service and In-Service Mathematics Teachers - Acta Didactica Napocensia - Vol.13(2) - pp.215 - ISSN : 2065-1430 - DOI : https://doi.org/10.24193/adn.13.2.15 - 2020
9 Takunyacı M, Masal E, Masal M, ERGENE Ö, ERDEN K - Fennema-Sherman Mathematics Attitude Scales: Adaptaition to Turkish Culture - Sakarya University Journal of Education - Vol.9 - pp.208-223 - ISSN : 2146-7455 - DOI : 10.19126/suje.533645 - 2019
10 Dogan Kilic, E., Serin, H., Karakus, Ö., Ergene, Ö., Corbaci, C. E. & Kilic, N. - Adaption of Talent Management Scale into Turkish: Sinop University Case - Journal of Education and Training Studies - Vol.5/1 - pp.124-133 - ISSN : 2324-8068 - DOI : 10.11114/jets.v5i1.1602 - 2017
11 Delice, A. & Ergene, Ö. - İntegral Hacim Problemleri Çözüm Süreçlerinin Bireysel İlişkiler Bağlamında İncelenmesi; Disk, Pul ve Kabuk Yöntemleri - Sakarya University Journal of Education - Vol.5/1 - pp.37-54 - ISSN : 2146-7455 - 2015
1.4-DİĞER ULUSLARARASI HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ BİLİMSEL/SANATSAL MAKALE :
1 Karahan, M., & Ergene, Ö. - Bitkisel Ürün Sigortası Modelleme Etkinliği Bağlamında Matematik Öğretmen Adaylarının Modelleme Süreçlerinin İncelenmesi - Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi - Vol.23 - pp.1 - ISSN : 1303-0310 - DOI : https://doi.org/10.53629/sakaefd.1271618 - 2023
2 Karaboğaz, Y., & Ergene, Ö. - Beceri Temelli Orantısal Akıl Yürütme Başarı Testinin Geliştirilmesi - Journal of Individual Differences in Education - Vol.5(1) - pp.31 - ISSN : 2667-8691 - DOI : https://doi.org/10.47156/jide.1293584 - 2023
3 Ergene, Ö. - İntegral Kavramına Yönelik Kaygı, Tutum Ve Kullanışlılık Düzeylerinin İncelenmesi - Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi - Vol.10(3) - pp.7 - ISSN : 2146-9199 - 2021
4 Melek Masal, Özkan Ergene, Mithat Takunyacı, Ercan Masal - Prospective Teachers’ Views About Using Origami in Mathematics Lessons - International Journal of Educational Studies in Mathematics, - Vol.5(2) - pp.56-65 - 2018
5 Ergene Özkan, MASAL MELEK, Masal Ercan, Takunyacı Mithat - İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının origamiyi matematik öğretim programındaki konularla ilişkilendirme becerilerinin incelenmesi, - International Journal of Human Sciences, - Vol.14(4) - pp.3780-3792 - 2017
6 Büşra Çaylan, Melek Masal, Ercan Masal, Mithat Takunyacı, Özkan Ergene - Origami ile Matematik Dersi Süresince İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Van Hiele Geometrik Düşünme Düzeyleri ile Origami İnançları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi - Journal of Multidisciplinary Studies in Education - Vol.1(1) - pp.24 - 2017
7 Ergene Ö., Masal M., Masal E. & Takunyacı M. - Investigating prospective elementary mathematics teachers’ skills of relating origami to topics in mathematics curriculum - International Journal of Human Sciences - Vol.14(4) - pp.3780-3792 - ISSN : 2458-9489 - DOI : 10.14687/jhs.v14i4.4965 - 2017
8 Delice, A. & Ergene, Ö. - Investigation Of Drawings and Rotation Skills in Integral Volume Problems Solving Process Within Communities Of Practices. - Journal of Theory and Practice in Education. - Vol.11(4) - pp.1288-1309 - ISSN : 1304-9496 - 2015
9 Delice, A. & Ergene, Ö. - Ölçek Geliştirme ve Uyarlama Çalışmalarının İncelenmesi: Matematik Eğitimi Makaleleri Örneği. - Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi - Vol.3 - pp.60-75 - 2015
7.2-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE TAM METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Yılmaz A., Höbek Ö. F., Gökpınar B., Oltulu M. K., Ergene Ö. - Beşinci ve Altıncı Sınıf Matematik Derslerinde Kullanılabilecek Matematiksel Tabu (TabuMaT) Oyununun Tasarlanması ve Uygulanması - 2023
2 Çaylan-Ergene, B., Sevinç, Ş. & Ergene, Ö. - Pre-service Mathematics Teachers' Understanding of Geometric Concepts through Writing Jokes - 2020
3 Ergene, Ö. & Takunyacı, M. - Üniversite öğrencilerinin matematiğe yönelik kaygı ve tutumları: Türkiye ve İspanya karşılaştırması - 2018
4 Ergene, Ö. & Delice, A. - Reactions of the students to integral volume problems and socio–psycho–mathematical relationship - 2016
5 Ergene, Ö., Zelal-Yazıcı, E. & Delice, A. - Investigation of validity and reliability works in postgraduate mathematics theses that adopt qualitative research in Turkey: Functions of data collection tool - 2016
6 Ergene, Ö. & Delice, A. - The weakest link of Polya’s stages through integral problem solving process: What to check - 2016
7 Ergene, O; Yazici, EZ; Delice, A; - SHS Web of Conferences - ERPA INTERNATIONAL CONGRESSES ON EDUCATION 2015 (ERPA 2015) - Vol.26 - ISSN : 2261-2424 - DOI : 10.1051/shsconf/20162601060 - English - Proceedings Paper - 2016 - WOS:000386715200060
8 Ergene, O; Delice, A; - SHS Web of Conferences - ERPA INTERNATIONAL CONGRESSES ON EDUCATION 2015 (ERPA 2015) - Vol.26 - ISSN : 2261-2424 - DOI : 10.1051/shsconf/20162601066 - English - Proceedings Paper - 2016 - WOS:000386715200066
7.3-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE ÖZET METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Ergene, Ö., & Çaylan Ergene, B. - Posing and Solving Problems about the Functions of Two Variables - 2023
2 Ergene, Ö. & Çaylan-Ergene, Ö. - Matematik Ders Kitaplarında Etnomatematik Öğelerin İncelenmesi - 2022
3 Ergene, Ö. - Belirli İntegralin Öğretiminde Modelleme Etkinliklerinin Kullanımı: İntegrale Yönelik Algının İncelenmesi - 2021
4 Katmer Bayraklı, V. & Ergene, Ö. - Matematik Öğretmeni Adaylarının Etnomatematiğe Yönelik Etkinlik Hazırlama Süreçlerinin İncelenmesi - 2020
5 Ergene, Ö. & Çaylan-Ergene, B. - Basit Ama Hatalı: Birinci Dereceden İki Bilinmeyenli Eşitsizlik Sistemi Çözümleri - 2020
6 Ergene, Ö. - Ortaokul Matematik Öğretim Programında Sonsuzluk Kavramı - 2020
7 Ergene, Ö. & Özdemir, A. Ş. - İntegral Kavramına İlişkin Modelleme Etkinliklerinde Birim Kullanımı - 2019
8 Ergene Ö, Özdemir A Ş - Belirli İntegralin Anlamlandırılmasına Yönelik Uygulanan Bir Öğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Modelleme Becerilerine Etkisi - 2019
9 Ergene Ö, Özdemir A Ş - Belirli İntegralin Limit ve Türev Kavramlarıyla İlişkilendirilmesi* - 2019
10 Ergene, Ö. & Özdemir, A. - Investigation of “Disintegration Idea” in the Students of Mathematics Teaching: Motorized Courier Problem Between Cities - 2018
11 Büşra Çaylan, Melek Masal, Ercan Masal, Mithat Takunyacı, Özkan Ergene - Matematik ve Origami dersi süresince ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının Van Hiele geometrik düşünme düzeyleri ile Origami inançları arasındaki ilişkinin belirlenmesi. - 2017
12 Ergene, Ö. - İlköğretim matematik öğretmeni adayları gözünden soru sorma - 2017
13 Çaylan B., Masal M., Masal E., Takunyacı M. & ERGENE Ö. - Matematik ve origami dersi süresince ilköğretim matematiköğretmeni adaylarının Van Hiele geoemtrik düşünme düzeyleri ile origami inançları arasındaki ilişkinin belirlenmesi - 2017
14 Özdemir, A. & Ergene, Ö. - Investigation of prospective elementary mathematics teachers’ knowledge about convergent series by harmonic series - 2017
15 Ergene Özkan, MASAL MELEK, Masal Ercan, Takunyacı Mithat - The Creation of Problems by Prospective Teachers Origami Activities. - 2016
16 Takunyacı Mithat, MASAL MELEK, Masal Ercan, Ergene Özkan - İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Van Hiele Geometrik Düşünme Düzeyleri ile Origami İnançları Arasındaki İlişki, - 2016
17 Masal, M., Ergene, Ö., Takunyacı, M. & Masal, E. - Origaminin Matematik Eğitiminde Kullanımı; Öğretmen Adaylarının Görüşleri - 2016
18 Takunyacı, M., Masal, M., Masal, E. & Ergene, Ö., - İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Van Hiele Geometrik Düşünme Düzeyleri ile Origami İnançları Arasındaki İlişki - 2016
19 Azak, A. Z., Takunyacı, M. & Ergene, Ö - Rutin Olmayan Problemlerde Görselleme Becerileri - 2016
20 Ergene, Ö. & Delice, A. - Ölçme ve Değerlendirmeyi Geçerli ve Güvenilir Kılma; Türev Başarı Testi - 2016
21 Delice, A., Ergene, Ö. & Tarım, K. - Matematik Eğitimi Öğretim Programındaki Değişiklikler; Uygulayıcıların Görüşleri - 2016
22 Takunyacı, M. & Ergene, Ö - İntegral Özel Tanımlı Fonksiyonları Değiştiriyor mu? - 2016
23 Ergene, Ö., Masal, M., Masal, E. & Takunyacı, M. - The Creation of Problems by Prospective Teachers: Origami Activities - 2016
24 Zelal-Yazıcı, E., Ergene, Ö. & Delice, A. - Türkiye’de Nitel Araştırmayı Benimseyen Lisansüstü Matematik Eğitimi Tezlerindeki Araştırma Soruları: Paradigma Değişimi - 2015
25 Zelal-Yazıcı, E., Ergene, Ö. & Delice, A. - Türkiye’de Nitel Araştırmayı Benimseyen Lisansüstü Matematik Eğitimi Tezlerinde Yöntem İncelenmesi: Kavram ve Terminolojik Yaklaşım - 2015
26 Ergene, Ö. & Delice, A. - İntegral Hacim Problemleri Çözüm Sürecindeki Bireysel İlişkilerin Uygulama Topluluğu Bağlamında İncelenmesi - 2014
7.4-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA POSTER OLARAK SUNULAN VE YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Ergene Ö, Özdemir A. Ş. - Examination of the perceptions of the pre-service elementary maths teachers toward the integral - 2019
2 Dedeoğlu, N. Ç., Çaylan, B., Takunyacı, M. & Ergene, Ö. - Matematik Ve Teknoloji Tutum Ölçeği (MTTÖ): Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması - 2017
7.7-ULUSAL KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE ÖZET METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Karaboaz, Y., Ergene, Ö. - Ters Yüz Öğrenme Modeli ile Oran-Orantı Konusunun Öğretimi - 2023
2 Ergene, Ö. - Formel Bilgi ve Sezgisel Kurallar Çerçevesinde Alterne Serilere Yönelik Bir Görev (Task) Örneği - 2023
3 Ergene, Ö. - Olasılık Problemleri Oluşturma Deneyimlerinin Öz-yeterlik İnancı ve Tutum Üzerine Etkileri - 2021
4 Ergene, Ö. - Matematik Öğretmen Adaylarının Ders Anlatımlarında Birim Kullanımının İncelenmesi - 2021
5 MASAL Melek, Masal Ercan, Takunyacı Mithat, Ergene ÖZKAN - İlköğretim Matematik Öğretmenleri Adaylarının Matematiksel Düşünme Becerileri ile Origami Yeterlilik ve İnançları Arasındaki İlişki. - 2016
6 Ergene, Ö., Delice, A. & Masal, E. - Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Tasarlama Kurgusunun İncelenmesi - 2016
7 Masal, E., Masal, M., Takunyacı, M. & Ergene, Ö. - İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Origamiyi Öğretim Programı Temelli Kullanımları: Günlükler Ve Mikro Öğretim Sunumları - 2016
8 Ergene, Ö., Delice, A. & Tarım, K. - Öğretmen Adayları Tarafından İntegral Sabitine Yüklenen Anlamın İncelenmesi - 2016
9 Ergene, Ö. & Delice, A. - İntegral Hacim Problemleri Çözüm Sürecinde Karşılaşılan Çizimlerin Uygulama Topluluğu Bağlamında İncelenmesi - 2014
3.4-ULUSLARARASI YAYINEVLERİ TARAFINDAN YAYIMLANMIŞ ÖZGÜN KİTAPTA BÖLÜM YAZARLIĞI :
1 Ergene, Ö. - Kavramsal Temelleri ile Koşullu ve Geometrik Olasılık Öğretimi, Teoriden Pratiğe Olasılık ve İstatistik Öğretimi içinde (Ed. Güven, B., Özmen, Z. M., Gürbüz, Y., Akkan, Y. ) - Vizetek - pp.317-335 - 2023
2 Ergene, Ö. - Problem Kurma ve Çözme İlişkisi, Matematikte Problem Çözme ve Problem Kurma içinde (ed. Özgen, K. Kar, T. Çenberci, S. Zengin Y.) - Pegem Akademi - pp.309-326 - 2023
3 Ergene, Ö. - İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı Derslerinde Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarının Kullanımı, TYYÇ Kapsamında Lisans Düzeyinde Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Tasarlanması içinde (Ed:Hamutoğlu N.B., Çukurbaşı B., Kıyıcı M.) - Pegem Akademi - pp.621-653 - 2022
4 Pusmaz, A., Aydın, E., & Ergene, Ö. - Matematik Kaygısıyla Mücadelede Problem Çözme Becerisinin Rolü, Matematik Kaygısı içinde (Ed: Ertekin E, Dilmaç, B.) - Pegem Akademi - pp.181-200 - 2022
5 Aydın, E. & Ergene, Ö. - Matematik Eğitiminde İnanışlar, Matematiğin Duyuşsal Özellikleri içinde (Ed: Ertekin E, Dilmaç, B.) - Pegem Akademi - pp.1-22 - 2021
9.9-SSCI, SCI-EXP, AHCI, SCOPUS, ESCI KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE YAYIN/DANIŞMA KURULU ÜYELİĞİ :
1 International Journal of Curriculum and Instruction - 2020
9.10-SSCI, SCI-EXP, AHCI, SCOPUS KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE HAKEMLİK :
1 Education and Information Technologies - 2023
2 Education and Information Technologies - 2023
3 Education and Information Technologies - 2023
4 Journal on Mathematical Bahavior - 2023
5 Journal of Pedagogical Research - 2023
6 Journal of Pedagogical Research - 2023
7 Journal of Pedagogical Research - 2023
8 International Journal of Mathematical Education in Science and Technology - 2023
9 International Electronic Journal of Mathematics Education - 2022
10 Journal of Theoretical Educational Science - 2022
11 Sakarya University Journal of Education - 2021
12 Participatory Educational Research - 2021
13 Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi - 2021
14 Yaşadıkça Eğitim - 2021
15 Yaşadıkça Eğitim - 2021
16 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi - 2021
17 Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi - 2021
18 EKEV Akademi Dergisi - 2021
19 International Journal of Educational Studies in Mathematics - 2020
20 Yaşadıkça Eğitim - 2020
21 Futuristic Implementations of Research in Education - 2020
22 International Journal of Educational Studies in Mathematics - 2019
23 SAÜ Eğitim Fakültesi Dergisi - 2019
9.13-DİĞER ULUSAL VEYA ULUSLARARASI DERGİLERDE EDİTÖRLÜK VE HAKEMLİK :
1 Pakistan Journal of Education (PJE) - 2020
10.5-ULUSAL KONGRE, KURULTAY, SEMPOZYUM, KONFERANS, FESTİVAL GİBİ ETKİNLİKLERİN BİLİM/SANAT/TASARIM KURULU TARAFINDAN VERİLEN ÖDÜL (ADINA BELGE DÜZENLENEN ÖĞRETİM ELEMANI BAŞVURABİLİR) :
1 TUBİTAK_2211 Yurt İçi Lisansüstü Burs Programı Doktora Bursiyerliği - TUBİTAK - 2014
2 TUBİTAK_2211 Yurt İçi Lisansüstü Burs Programı Yüksek Lisans Bursiyerliği - TUBİTAK - 2012
12.2-YÖNETİMİNDE TAMAMLANAN HER YÜKSEK LİSANS TEZİ İÇİN :
1 Ters Yüz Öğrenme Modeli ile Gerçekleştirilen Bir Öğretim Süreci: Orantısal Akıl Yürütme Becerisinin İncelenmesi - Yalçın Karaboğaz - Sakarya Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Matematik Eğitimi - 2023
12.3-KURUM DIŞI DOKTORA/UZMANLIK/YÜKSEK LİSANS SINAVLARINDA JÜRİ ÜYELİĞ :
1 6.sınıf sosyal bilgiler dersinde drama yöntemi kullanılmasının öğrenci başarısına etkisi - Ceyhun İbak - Bahçeşehir Üniversitesi - Lisansüstü Eğitim Enstitüsü - ğitsel Tasarım ve Değerlendirme Bilim Dalı - 2023
2 Matematiksel Argümantasyonu Destekleyen Bir Öğretim Deneyinde İnşa Edilen Ortaklaşa Argümanlarin İncelenmesi - Nermin Bayındır Kocaman - ISSN : Doç. Dr. Ayşe Tekin Dede - Marmara Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Matematik Eğitimi - 2023
13.1-LİSANSÜSTÜ DÜZEYDE DERS VERMEK. (SON 3 YILDA HER DERS İÇİN, HER YIL İÇİN EN FAZLA 5 DERS) :
1 ANALİZ III - ISSN : 1 - 1 - 2024
13.2-LİSANS DÜZEYİNDE DERS VERMEK. (SON 3 YILDA HER DERS İÇİN, HER YIL İÇİN EN FAZLA 5 DERS) :
1 Matematiğin Temelleri I - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2020
2 İstatistik - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2020
3 İstatistik ve Olasılık - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.4 - ISSN : 1 - 2020
4 Kültür ve Matematik - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2020
5 Matematiksel Kavramlar - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2020
6 Öğretmenlik Uygulaması I - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2020
7 Matematiğin Temelleri 2 - 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2019
8 Yapılandırmacı Öğretimde Matematik Problemleri - 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2019
9 Öğretmenlik Uygulaması II - 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2019
10 Topluma Hizmet Uygulamaları - 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.1 - ISSN : 1 - 2019
11 Olasılık - 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2019
12 Matematiğin Temelleri 1 - 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2019
13 İstatistik ve Olasılık - 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.4 - ISSN : 1 - 2019
14 Matematiksel Kavramlar - 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2019
15 Kültür ve Matematik - 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.0 - ISSN : 1 - 2019
16 Öğretmenlik Uygulaması - 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2019
17 Okul Deneyimi - 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.1 - ISSN : 1 - 2019
18 Analiz 2 - 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2018
19 Matematiğin Temelleri 2 - 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2018
20 Yapılandırmacı Öğretimde Matematik Problemleri - 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2018
21 Öğretmenlik Uygulaması II - 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2018
22 Matematiğin Temelleri 1 - 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2018
23 İstatistik ve Olasılık - 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.4 - ISSN : 1 - 2018
24 Matematiksel Kavramlar - 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2018
25 Öğretmenlik Uygulaması 1 - 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2018
26 Öğretmenlik Uygulaması 2 - 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2017
27 Topluma Hizmet Uygulamaları - 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.1 - ISSN : 1 - 2017
28 İstatistik ve Olasılık - 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.4 - ISSN : 1 - 2017
29 Matematiksel Kavramlar - 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2017
30 Öğretmenlik Uygulaması 1 - 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2017
31 Okul Deneyimi - 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.1 - ISSN : 1 - 2017
32 Geoemtri - 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2017
33 Yapılandırmacı Öğretimde Matematik Problemleri - 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2017
34 Diferansiyel Denklemler - 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.4 - ISSN : 1 - 2016
35 Yapılandırmacı Öğretimde Matematik Problemleri - 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2016
36 Öğretmenlik Uygulaması 2 - 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2016
37 Genel Matematik II - 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.4 - ISSN : 1 - 2016
38 Öğretmenlik Uygulaması 1 - 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2016
39 Analiz III - 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2016
40 Matematiksel Kavramlar - 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.2 - ISSN : 1 - 2016
41 Matematik - 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2016
42 Matematik - 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 2 - 2016
13.4-EĞİTİM-SEMİNER-SERTİFİKA :
1 Ergene, Ö. - Eğiticinin Eğitimi Sertifikası - Mayıs-Ağustos - 2020
2 Ergene, Ö. - Yabancı Dil Eğitim Sertifikası - Mart -Ekim - 2013
13.5-EĞİTİM BİLGİLERİ :
1 Matematik Öğretmeni Adaylarının Riemann Toplamlarını Kullanarak Modelleme Yoluyla Belirli İntegrali Anlama Durumlarının İncelenmesi - Marmara Üniversitesi - Eğitim bilimleri Enstitüsü - Doktora - 2019
2 İntegral hacim problemleri çözüm sürecindeki bireysel ilişkilerin uygulama topluluğu bağlamında incelenmesi - Marmara Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Yüksek Lisans - 2014
3 Lisans - Marmara Üniversitesi - Atatürk Eğitim Fakültesi - Lisans - 2012
14.2-ULUSLARARASI AKADEMİK ORGANİZASYON (KONGRE, SEMPOZYUM, YARIŞMA, PANEL VB. SANAT VE TASARIM ETKİNLİKLERİ, SPORTİF ORGANİZASYONLAR) YÜRÜTME/DÜZENLEME KURULUNDA YER ALMAK :
1 ERPA CONGRESS - 2020
2 ERPA CONGRESS - 2019
18.4-AKADEMİK BİLGİLERİ :
1 Sinop Üniversitesi - Eğitim Fakültesi 2013-2014 - Araştırma Görevlisi - 2013
15.9-KİŞİSEL ORCID NUMARASI ALINMASI :
1 ORCID - 2023
17.4-BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCILIĞI :
1 Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü - 2023
17.5-ANABİLİM DALI BAŞKANLIĞI :
1 Matematik Eğitimi - 2023
17.6-KURUL BAŞKANLIĞI, KOMİSYON BAŞKANLIĞI, KORDİNATÖRLÜK :
1 Farabi Koordinatörlüğü (İME) - 2023
16.3-ULUSLARARASI AKADEMİK ORGANİZASYONLARDA (16.1’DE SAYILANLAR) MODERATÖRLÜK/OTURUM BAŞKANLIĞI :
1 EDU CONGRESS - 2024
2 BİLMAT - 2024
3 FMGTEK - 2021
16.5-ULUSAL AKADEMİK ORGANİZASYONLARDA (16.1’DE SAYILANLAR) MODERATÖRLÜK/OTURUM BAŞKANLIĞI :
1 UFBMEK - 2023
2 UFBMEK 2021 - 2021
16.6-YILDA EN AZ 4 ETKİNLİK YÜRÜTEN BİR TOPLULUĞUN AKADEMİK BAŞKANLIĞI :
1 MatematikE ğitimi Topluluğu - 2023
16.7-UZMANLIK ALANI İLE İLGİLİ ULUSLARARASI DERNEK ÜYELİĞİ :
1 ERME - 2023
16.8-UZMANLIK ALANI İLE İLGİLİ ULUSAL DERNEK ÜYELİĞİ :
1 Matematik Eğitimi Derneği - 2023
KİTAPLAR
Matematikte Problem Çözme ve Problem Kurma
Teoriden Pratiğe Olasılık ve İstatistik Öğretimi
Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek Kadrajda Eğitim Var
Ortaokul Matematiğinde Hatalar-Kavram Yanılgıları ve Giderilmesine Yönelik Etkinlikler
Matematik Kaygısı
TYYÇ Kapsamında Lisans Düzeyinde Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Tasarlanması
Matematiğin Duyuşsal Özellikleri
MAKALELER
Posing problems and solving self-generated problems: the case of convergence and divergence of series
Bitkisel Ürün Sigortası Modelleme Etkinliği Bağlamında Matematik Öğretmen Adaylarının Modelleme Süreçlerinin İncelenmesi
Development of a Proportional Reasoning Skills Test
Investigation of Mathematical Modelling Processes of Fifth-Grade Students: We Are Going to The Mathematics Village Model-Eliciting Activity
Analysis of Researches in the Field of Mathematics Education in the Context of SOLO Taxonomy: A Meta-Synthesis Study
Matematiksel Tabu (TabuMaT) Oyununun Tasarlanması, Uygulanması ve Kavram Bilgisine Etkisi
Matematik Derslerinde İhmal Edilen Bir Durum: Birim Kullanımı
Posing probability problems related to continuous and discrete sample space
Understanding the definite integral with the help of Riemann sums
Posing probability problems related to continuous and discrete sample space
Öğretmen Adayları Gözünden Sonsuzluk Kavramı ve Matematik Dersi Öğretim Programı
İntegral Kavramına Yönelik Kaygı, Tutum ve Kullanışlılık Düzeylerinin İncelenmesi
A study on the pre-service elementary mathematics teachers’ knowledge on the convergence and divergence of series in the context of theory and application
Ethnomathematics Activities: Reflections from the Design and Implementation Process
Repeating Decimals and Irrational Numbers on the Number Line: Through the Lens of Pre-Service and In-Service Mathematics Teachers
Matematik ve Teknoloji Tutum Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Matematik Öğretmen Adayları için Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Investigating Pre-Service Elementary Mathematics Teachers’ Perception of Integral
Pre-Service Mathematics Teachers’ Levels of Academic Procrastination and Online Learning Readiness
Matematik Eğitimi Alanında Ölçek Geliştirme ve Ölçek Uyarlama Makaleleri: Betimsel İçerik Analizi
Fennema - Sherman Mathematics Attitude Scales: Adaptaition to Turkish Culture
Development of the Perception Scale for the Concept of Integral
The Turkish Adaptation Study of The Questionnaire The Mathematical Development Beliefs Scale
Prospective Teachers’ Views About Using Origami in Mathematics Lessons
Adaption of Talent Management Scale into Turkish Sinop University Case
İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının origamiyi matematik öğretim programındaki konularla ilişkilendirme becerilerinin incelenmesi
Investigating The Relationship Between Prospective Elementary Mathematics Teachers’ Van Hiele Geometric Thinking Levels and Beliefs Towards Using Origami in Mathematics Education in Mathematics with Origami Course
Investigation of Drawings and Rotation Skills In Integral Volume Problems Solving Process Within Communities of Practices
İntegral Hacim Problemleri Çözüm Süreçlerinin Bireysel İlişkiler Bağlamında İncelenmesi Disk Pul ve Kabuk Yöntemleri
Ölçek Geliştirme Ve Uyarlama Çalışmalarının İncelenmesi Matematik Eğitimi Makaleleri Örneği
ARAŞTIRMA PROJELERİ
İlköğretim Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Modelleme Yeterliklerinin İncelenmesi: Etnomodelleme Etkinlikleri
Oran Orantı Konusunun Öğretiminde Ters Yüz Öğrenme Modelinin Kullanımı: Öğrenci Öğrenmeleri ve Görüşleri
Ortaokul Matematik Derslerinde Kullanılabilecek Matematiksel Tabu (TabuMaT) Oyununun Tasarlanması ve Uygulanması
Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Geleceğin Öğretmenleri Doğa Eğitimi İçin Sakarya’da Buluşuyor
Marmara Üniversitesi BAPKO Proje no EGT C YLP 280214 0054
BİLDİRİLER
Formel Bilgi ve Sezgisel Kurallar Çerçevesinde Alterne Serilere Yönelik Bir Görev (Task) Örneği
Ters Yüz Öğrenme Modeli ile Oran-Orantı Konusunun Öğretimi
Beşinci ve Altıncı Sınıf Matematik Derslerinde Kullanılabilecek Matematiksel Tabu (TabuMaT) Oyununun Tasarlanması ve Uygulanması
Posing and Solving Problems about the Functions of Two Variables
Beceri Temelli Orantısal Akıl Yürütme Problemlerin Çözümlerinde Kullanılan Stratejilerin İncelenmesi
Matematik Ders Kitaplarında Etnomatematik Öğelerin İncelenmesi
Belirli İntegralin Öğretiminde Modelleme Etkinliklerinin Kullanımı: İntegrale Yönelik Algının İncelenmesi
Matematik Öğretmen Adaylarının Ders Anlatımlarında Birim Kullanımının İncelenmesi
Olasılık Problemleri Oluşturma Deneyimlerinin Öz-yeterlik İnancı ve Tutum Üzerine Etkileri
Pre-service Mathematics Teachers’ Understanding of Geometric Concepts through Writing Jokes
Ortaokul Matematik Öğretim Programında Sonsuzluk Kavramı
Basit Ama Hatalı: Birinci Dereceden İki Bilinmeyenli Eşitsizlik Sistemi Çözümleri
Matematik Öğretmeni Adaylarının Etnomatematiğe Yönelik Etkinlik Hazırlama Süreçlerinin İncelenmesi
İNTEGRAL KAVRAMINA İLİŞKİN MODELLEME ETKİNLİKLERİNDE BİRİM KULLANIMI
Belirli İntegralin Limit ve Türev Kavramlarıyla İlişkilendirilmesi
EXAMINATION OF THE PERCEPTIONS OF THE PRE-SERVICE ELEMENTARY MATHS TEACHERS TOWARD THE INTEGRAL
Belirli İntegralin Anlamlandırılmasına Yönelik Uygulanan Bir Öğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Modelleme Becerilerine Etkisi
Üniversite öğrencilerinin matematiğe yönelik kaygı ve tutumları: Türkiye ve İspanya karşılaştırması
Investigation of “Disintegration Idea” in the Students of Mathematics Teaching: Motorized Courier Problem Between Cities
Fennema-Sherman Matematik Tutum Ölçeği’ nin (FS-MTÖ) Türkçe’ ye Uyarlanması:Ortaokul Öğrencileri Için Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
İlköğretim matematik öğretmeni adayları gözünden soru sorma
Matematik ve origami dersi süresince ilköğretim matematiköğretmeni adaylarının Van Hiele geoemtrik düşünme düzeyleri ile origami inançları arasındaki ilişkinin belirlenmesi
MATEMATİK VE TEKNOLOJİ TUTUM ÖLÇEĞİ (MTTÖ): GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
Investigation of prospective elementary mathematics teachers’ knowledge about convergent series by harmonic series
Origaminin matematik eğitiminde kullanımı Öğretmenadaylarının görüşleri
The weakest link of Polya s stages through integral problem solving process what to check
İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının Van Hiele geometrikdüşünme düzeyleri ile origami inançları arasındaki ilişki
Rutin olmayan problemlerde görselleme becerileri
İntegral özel tanımlı fonksiyonları değiştiriyor mu
İlköğretim Matematik Öğretmenleri Adaylarının Matematiksel Düşünme Becerileri ile Origami Yeterlilik ve İnançları Arasındaki İlişki
Ölçme ve değerlendirmeyi geçerli ve güvenilir kılma Türevbaşarı testi
The creation of problems by prospective teachers Origami activities
Öğretmen Adayları Tarafından İntegral Sabitine Yüklenen Anlamın İncelenmesi
Matematik Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Tasarlama Kurgusunun İncelenmesi
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Origamiyi Öğretim Programı Temelli Kullanımları Günlükler Ve Mikro Öğretim Sunumları
Türkiye de Nitel Araştırmayı Benimseyen Lisansüstü Matematik Eğitimi Tezlerinde Veriye Açılan Kapı Geçerlik ve Güvenirlik
İntegral Hacim Problemlerine Gömülü Sosyo Psiko Matematik İlişki
İntegral Hacim Problemlerine Verilen Öğrenci Tepkileri Sosyo Psiko Matematik İlişki
Türkiye de Nitel Araştırmayı Benimseyen Lisansüstü Matematik Eğitimi Tezlerinde Yöntem İncelenmesi Kavram ve Terminolojik Yaklaşım
Türkiye de Nitel Araştırmayı Benimseyen Lisansüstü Matematik Eğitimi Tezlerindeki Araştırma Soruları Paradigma Değişimi
Matematik eğitimi öğretim programındaki değişiklikler uygulayıcıların görüşleri
Reactions of the students to integral volumeproblems and socio psycho mathematicalrelationship
Investigation of validity and reliability works inpostgraduate mathematics theses that adoptqualitative research in Turkey Functions ofdata collection tool
İntegral Hacim Problemleri Çözüm Sürecinde Yöntemler
İntegral Hacim Problemleri Çözüm Sürecinde Karşılaşılan Çizimlerin Uygulama Topluluğu Bağlamında İncelenmesi
EDİTÖRLÜK VE HAKEMLİK
International Journal of Educational Studies in Mathematics
Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Volume 11, Issue 2, Aralık 2020
FIRE: Futuristic Implementations of Research in Education
ÖDÜL
Başarı Ödülü
MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAM BİRİNCİLİĞİ
UZMANLIK ALANLARI
Matematik Eğitimi